Oiltech

Suport & Comenzi

0771 731 186 | 0770 766 328 | 0774 012 426

__

Info utile

Regenerare aditivata

Autovehiculele PSA (Citroën, Peugeot, unele modele Ford, Volvo) au instalat un sistem special de dozare aditiv DPF. Dispozitivul are propriul rezervor si cu ajutorul unei pompe de injectie dozeaza in mod automat in rezervorul de carburant cantitatea de aditiv necesara regenerarii periodice a filtrului de particule DPF.

Regenerare activa

Sistemul de regenerare activa a filtrului de particule DPF este declansat de senzorii care determina presiunea gazelor arse evacuate sau nivelul de incarcare cu funingine a filtrului.

Regenerare pasiva

Unii producatori de autoturisme folosesc metoda regenerarii pasive a filtrului de particule DPF. Pentru aceste masini procesul de regenerare pasiva se produce la deplasari mai lungi, in mediul extraurban, cand temperatura gazelor arse evacuate este mai ridicata.

Regenerare fortata

In cazul in care au fost mai multe incercari de regenerare automata care insa nu au asigurat curatarea filtrului de particule DPF, se poate opta pentru regenerarea fortata a acestuia.

Curatarea / Regenerarea termo-chimica a filtrului de particule DPF/AFP

In situatia in care computerul de bord indica defectarea filtrului de particule, iar operatiunile de regenerare automata se dovedesc ineficiente (filtrul DPF este infundat intr-un procent de peste 50%), se poate proceda la curatarea termo-chimica a filtrului de particule DPF.

OPTIMIZAREA FUNCTIONARII FILTRULUI DE PARTICULE DPF/FAP

Dupa fiecare operatiune de curatare termo-chimica a filtrului DPF / FAP sau in situatia in care acesta este infundat intr-un procent de maxim 50% se recomanda potentarea regenerarii filtrului de particule prin utilizarea unui catalizator special. Acesta optimizeaza inlaturarea depunerilor din intregul sistem de evacuare si implicit din filtrul DPF, in timpul functionarii motorului.

Motive pentru a nu anula filtrul de particule:

- pentru ca masina dumneavoastra va polua si va afecta sanatatea oamenilor;

- pentru ca sonda Lambda va furniza informatia ca gazele evacuate au mult oxigen iar calculatorul de bord va injecta mai multa motorina crescand consumul;

- deoarece contrapresiunea intoarsa in turbina va fi foarte mica si aceasta se va deteriora.

- creste consumul de motorina;

- fum negru la turatii mari si la plecarea de pe loc. DPF-ul fiind golit toate particulele rezultate in urma arderii sunt evacuate direct, fara a mai fi oxidate si arse. In functie de varianta de soft folosita de ECU este posibil sa fie injectata prea multa motorina care nu arde complet;

- neincadrare la noxe (ITP, RAR);

- consum crescut de ulei;

- motorul intra in regim de avarie cu injectie limitata;

- nu este asigurata contrapresiunea optima pentru functionarea corecta a motorului;

- senzorii de presiune si temperatura nu vor functiona corect ceea ce conduce la un consum marit de combustibil, ulei si ulterior la distrugerea turbinei si a motorului